جمعیت شیعیان بومی آمریکا چقدر است؟-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

جمعیت شیعیان بومی آمریکا چقدر است؟

تعداد شیعیان بومی آمریکا به حدود سه تا پنج هزار نفر می‌رسد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 25
کد خبر: ۲۰۱۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ وقوع انقلاب اسلامی در ایران، علاوه بر پیامدهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن، زمینه نشر و بسط مذهب شیعه را نیز در جهان فراهم آورد. تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، چهره‌ی ترسیم شده از مسلمانان نزد افکار بین‌المللی عموما به مسلمانان سنی مذهب اختصاص داشت.

 

پیروزی انقلاب اسلامی و نشر آرمان‌های موجب توجه بسیاری از جهانیان به این مذهب گردید. پذیرش مذهب شیعه توسط میلیون‌ها در نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی، تنها نمونه‌ای در این مسیر می‌باشد.

 

جامعه‌ی آمریکا نیز مصون از بروز و ظهور مذهب شیعه نماند و زمینه‌ی جلب شماری از بومیان آمریکا به این مذهب را موجب شد. حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی وافی قائم مقام بنیاد تعاون بین الملل اسلام در همین باره به گفت‌وگویی با فارس پرداخته است. وی در این گفتگو می‌گوید: «دنیا به انقلاب اسلامی توجه دارد و رفتار مردم و حکومت ایران زیر ذره بین مردم جهان است، طلابی از بیش از 100 کشور در شهر قم در حال تحصیل هستند.»

 

وافی با اشاره به سابقه شیعیان در آمریکای شمالی اظهار کرد: سابقه این شیعیان به 70 سال پیش برمی‌گردد که برای کار در کارخانه‌های ماشین‌سازی به آمریکا مهاجرت کردند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شیعیان در غرب با ایجاد نهادهایی به فعالیت خودشان رسمیت دادند.

 

وی ادامه داد: سابقه شکل گیری مراکز اسلامی شیعیان در اروپا به تاسیس مرکز اسلامی هامبورگ به دستور آیت‌الله بروجردی برمی‌گردد.

 

قائم مقام بنیاد تعاون بین الملل اسلام افزود: تعداد شیعیان بومی آمریکا به حدود سه تا پنج هزار نفر می‌رسد و در این راستا توجه به شیعیان بومی این کشور ضرورت دارد.

 

وافی خاطرنشان کرد: بنیاد تعاون بین الملل اسلام با شیعیان بومی آمریکایی ارتباط گرفته است و به تغذیه فکری آن‌ها و ارائه خدمات به شیعیان بومی آمریکای شمالی در عرصه اجتماعی می‌پردازد، آموزش مستمر به این شیعیان در قالب یک سایت بر خط پی گرفته می‌شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده